Vilniaus Trakų Vokės vidurinė mokykla nuo 2013 sausio mėnesio aktyviai prisijungė prie Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro vykdomo projekto „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme (I etapas)“ Nr. VP1-2.3-ŠMM-01-V-01-002 pagal 2007-2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.3-ŠMM-01-V priemonę „Profesinio orientavimo sistemos veiklos tobulinimas ir plėtra“.Žinome, kad tik dirbdami darbą, kuris mums gerai sekasi, galime tikėtis, kad gausime deramą atlyginimą. Naudą iš tokio darbuotojo turės ir darbdavys, nes jis atsakingas už tai, kad organizacijos veikla būtų sklandi ir su mažiausiais kaštais. Naudą iš darbuotojo, dirbančio mėgstamą darbą, turės ir valstybė, nes organizacijos dirbs geriau, taps labiau konkurencingos ir eis plėtros, o ne bankroto keliu. Tad iškėlėme klausimą: kaip padėti vaikams surasti savo talentą ar sugebėjimus?
Nuo sausio mėnesio klasės, socialinio ugdymo valandėlių metu mokiniai buvo supažindinami su projekto tikslais, pildė savo karjeros planus. Kovo-balandžio mėn. mokyklos bendruomenei buvo paskelbtas konkursas ,,Noriu būti…“ Siekėme per aktyvią veiklą padėti mokiniams susipažinti su kuo įvairesnėmis profesijomis. 1-4 klasių mokiniai rengė knygutes ,,Mano tėvelių profesija“, 5-12 klasių mokiniai pasirinko profesijas ir jas pristatatė visai mokyklos bendruomenei. Buvo pasirinktos šios profesijos: stiklo dirbinių technologai, teisės specialistai, policininkai, veterinarijos gydytojai, felčeriai, režisieriai (teatro, TV, renginių), IT specialistai, orlaivystės specialistai, chemijos produktų gamybos operatoriai, ugniagesiai, automobilių mechanikai, etnologai. Mokiniai profesijas pristatė per įvairią veiklą: rytmečius, popietes prie apvalaus stalo su pasirinktos profesijos atstovais, patys kūrė filmukus apie tos profesijos specifiką, vyko į darbo vietas, užmezgė kontaktus su dominančiomis mokymosi įstaigomis, organizavo interaktyvias diskusijas, parengė vaizdinę medžiagą, segtuvus.
Konkurso metu vaikai mokėsi ieškoti informacijos apie šiandieninės darbo profesijos būtinumą, įgijo išsamių žinių apie profesijų pasaulį. Tikimės, kad vaikinai ir merginos gebės sąmoningai ir atsakingai pasirinkti profesinį gyvenimo kelią ir šis konkursas taps tradicija.