Kovo – balandžio mėn. konkursas „Noriu būti…“

Vilniaus Trakų Vokės vidurinė mokykla nuo 2013 sausio mėnesio aktyviai prisijungė prie  Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro vykdomo projekto „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme (I etapas)“ Nr. VP1-2.3-ŠMM-01-V-01-002 pagal 2007-2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.3-ŠMM-01-V priemonę „Profesinio orientavimo sistemos veiklos tobulinimas ir plėtra“.Žinome, kad tik  dirbdami darbą, kuris mums gerai sekasi, galime tikėtis, kad gausime  deramą atlyginimą. Naudą iš tokio darbuotojo turės ir darbdavys, nes jis atsakingas už tai, kad organizacijos veikla būtų sklandi ir su mažiausiais kaštais. Naudą iš darbuotojo, dirbančio mėgstamą darbą, turės ir valstybė, nes organizacijos dirbs geriau, taps labiau konkurencingos ir eis plėtros, o ne bankroto keliu. Tad iškėlėme klausimą: kaip padėti vaikams surasti savo talentą ar sugebėjimus?

Nuo sausio mėnesio klasės, socialinio ugdymo valandėlių metu mokiniai buvo supažindinami su projekto tikslais, pildė savo karjeros planus. Kovo-balandžio mėn. mokyklos bendruomenei buvo paskelbtas konkursas ,,Noriu būti…“ Siekėme per aktyvią veiklą padėti mokiniams susipažinti su kuo įvairesnėmis profesijomis. 1-4 klasių mokiniai rengė knygutes ,,Mano tėvelių profesija“, 5-12  klasių mokiniai pasirinko   profesijas  ir jas  pristatatė visai mokyklos bendruomenei. Buvo pasirinktos šios profesijos: stiklo dirbinių technologai, teisės specialistai, policininkai, veterinarijos gydytojai, felčeriai, režisieriai (teatro, TV, renginių), IT specialistai, orlaivystės specialistai, chemijos produktų gamybos operatoriai, ugniagesiai, automobilių mechanikai, etnologai.  Mokiniai profesijas pristatė per įvairią veiklą: rytmečius, popietes prie apvalaus stalo su pasirinktos profesijos atstovais,   patys kūrė filmukus apie tos profesijos specifiką, vyko į darbo vietas, užmezgė  kontaktus su dominančiomis mokymosi įstaigomis, organizavo interaktyvias diskusijas, parengė  vaizdinę medžiagą, segtuvus.

Konkurso metu vaikai  mokėsi ieškoti informacijos apie šiandieninės darbo profesijos būtinumą, įgijo išsamių žinių apie profesijų pasaulį. Tikimės, kad  vaikinai ir merginos gebės sąmoningai ir atsakingai pasirinkti profesinį gyvenimo kelią  ir šis konkursas taps tradicija.

 

Karjeros ugdymas